Mondzorg

Wortelkanaalbehandeling

Het vakgebied endodontologie houdt zich bezig met het oplossen van problemen die ontstaan vanuit de pulpa van een tand.

De pulpa van een tand is eigenlijk het zenuwcentrum met bijbehorende bloedvoorziening die zich in het centrum van een tand bevindt. Indien er diepe aantasting is door cariƫs of andere irritaties, kan dit leiden tot ontsteking van dit weefsel dat meestal gepaard gaat met pijn. Op langere termijn kan de pulpa hierdoor afsterven en ook een ontsteking in het kaakbot veroorzaken.

Om deze ontsteking te behandelen moet u dan een wortelkanaalbehandeling ondergaan om op deze wijze het ontstoken of afgestorven weefsel te verwijderen.

Wij zijn een verwijspraktijk voor endodontologie.

Onze endodontoloog, F. Depraet, richt zich op deze behandelingen en vooral op complicaties die kunnen ontstaan zoals kromme wortelkanalen, extra wortelkanalen of verkalking van de wortelkanalen.

Een tandarts-endodontoloog heeft naast de opleiding tandheelkunde een 3-jarige master opleiding genoten in de endodontologie en wordt erkend door de Nederlandse Vereniging voor Endodontologie (NVvE).

Elke 5 jaar wordt de tandarts-endodontoloog gevisiteerd om te beoordelen of er wordt voldaan aan de eisen om een erkenning te verkrijgen.

De titel ‘tandarts-endodontoloog erkend door de NVvE’ staat garant voor een tandarts met bijzondere kennis en vaardigheid op het gebied van de endodontologie.

Voor meer informatie over endodontoloog F. Depreat, verwijzen wij U graag naar zijn website: www.pvebrabant.nl.