Over Ons

Huisregels

Afspraak

U wordt verzocht tijdig voor uw afspraak aanwezig te zijn. Wij doen er alles aan om op tijd te werken. In de zorg is dit echter niet helemaal te beheersen. Wij vragen uw begrip indien de behandeling uitloopt.

Openingstijden

Voor behandeling op maandag t/m vrijdag is de praktijk geopend van 8.30 uur tot 12.30 uur en 13.00 uur tot 17.00 uur. Op dinsdagavond zijn wij ook aanwezig van 18.00 uur tot 21.00 uur.

Bereikbaarheid/ toegankelijkheid

De tandartspraktijk is telefonisch bereikbaar onder telefoonnummer: 013-3030020. Tijdens werktijd wordt u geholpen door de balie assistente. Buiten werktijd en in het weekend staat het antwoordapparaat aan voor de avond- of weekenddienst. U krijgt informatie over de dienstdoende tandarts.

Telefonische bereikbaarheid

Maandag t/m vrijdag vanaf 08.30 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 17.00 uur. Bij pijnklachten wordt u verzocht voor 10.00 uur ’s ochtends te bellen, wij proberen u dan dezelfde dag nog te zien.

Niet nagekomen afspraken

Wij behandelen na afspraak. Indien u uw afspraak niet kunt nakomen, dient u deze minimaal 48 uur van tevoren af te zeggen, anders kunnen wij de voor u gereserveerde tijd in rekening brengen. Een afspraak annuleren kan alleen telefonisch en uiterlijk twee werkdagen van te voren.

Pijnklachten

Wanneer u een pijnklacht heeft, wacht dan niet tot de volgende controle , maar neem contact met ons op. Bel ons tussen 8.30 en 10.00 uur, zodat wij u mogelijk dezelfde dag nog kunnen helpen. Indien de praktijk gesloten is, hoort u op het antwoordapparaat het telefoonnummer van de dienstdoende tandarts.

Medische gegevens

Medische gegevens moeten uiteraard bij uw behandelaar bekend te zijn. Wijziging omtrent de gezondheidssituatie en/ of medicijngebruik bent u verplicht door te geven. Voor ieders veiligheid verzoeken wij u om ons steeds te informeren omtrent medische bijzonderheden, zoals zwangerschap, medicijngebruik, ziektes, infecties, afwijkingen etc.

Privacyregeling en geheimhouding

Patiënten informatie wordt niet naar derden doorgestuurd of verteld zonder overleg met de tandarts en met medeweten van de patiënt. Alle informatie blijft binnen de tandartspraktijk, behalve als het informatie betreft voor een specialist of huisarts, die de informatie nodig heeft voor medisch onderzoek (verwijzing).

Klanttevredenheid

Wij meten met regelmaat de klanttevredenheid om op de hoogte te blijven van uw wensen en behoeften. Vanzelfsprekend kunt u deze ook melden bij de balieassistente en/ of tandarts.

Betalingsvoorwaarden

Indien blijkt dat u een betalingsachterstand heeft, zullen de reeds gemaakte afspraken uit de agenda worden gehaald. De praktijk behoud zich het recht voor u uit te schrijven bij een incassoprocedure. Voor behandelingen boven de €250 ontvangt u een begroting. Bij betalingsachterstand is de tandarts gerechtigd de verdere behandeling op te schorten.

Meningsverschil

Indien u een meningsverschil heeft met uw tandarts en denkt dat de tandarts aantoonbaar in gebreke is gebleven, zonder dat u dat samen heeft kunnen oplossen, dan kunt u zich richten tot de NMT (Nederlandse Maatschappij er bevordering der Tandheelkunde) en om bemiddeling te vragen.

Gedrag

Agressief en intimiderend gedrag, verbaal of anderszins, wordt in onze praktijk niet getolereerd en heeft onmiddellijke uitschrijving tot gevolg. Wij streven te allen tijde een vriendelijke communicatie na.